Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Árak Iránban

2010.02.19

..............................................

kidolgozás alatt

 

 Utazásaink költségvetésének fő tételei: útiköltségek (busz, vonat, taxi), szállás, étkezés, belépők, egyéb költségek (pl. vízumok, stb).

Lássunk néhány példát!

....................................

Szállások minőség   ÉV
Szállás, éjszaka/fő     2006
Maku, h. Laleh      30e IR, (kb. 3 USD)
Tabriz, h. Mashad     30e IR
Teheran, h. Gilanov     35e IR
Teheran, h. Farwadin     60e IR
Mashad, h. Ghu ****   125e IR (kb. 12 USD)
Yazd, h. Amir Chakmak     40e IR (4 USD)
Eszfahan, h. Amir Kabir     30e IR tetőn
Eszfahan, h. Amir Kabir     40e IR (4 USD) (szoba)
Shiraz     50e IR, 60e IR
Kermanshah     35e IR

 2006-ban kb. 4 USD volt egy éjszaka olcsóbb szállodában, kb. 800- 1000 Ft. Viszont a hosszabb buszutakat megtehetjük éjszaka, ez esetben megspóroljuk a szállodai szoba árát...

Buszköltségek 2006
Maku - Tabriz (kb. 200 km) 10 500 IR
Tabriz - Qazvin (370 km) 30e IR
Qazvin - Teherán (150 Km) 6500 IR
Mashas - Tabas (385 km) 25e IR
Tabas - Yazd (300 km) 20e IR
Yazd- Eszfahan (270km) 25e IR
Shiraz- Mardvast (40 km) 6e IR
Shiraz - Ahvaz(415 km) 25e IR
Shush - Kermansah (260 km)

30e IR

Amint látható, átlagosan kb. 1USD  / 100 km volt az átlagos buszjegyár.... remélem, hamarosan jutok friss infókhoz....az iráni buszközlekedésről, még annyit, hogy a busz típusától (életkorától és állapotától) is függ a jegyár. (a régi mercedes-buszok, olcsóak, lassúak és kényelmesek, a volvók gyorsak, drágák és iszonyú kényelmetlenek.)

Még két, jelentős költséget kihagytunk. Az egyik a taxiköltség.

Mivel a hivatalos taxik elsősörban a városon belül fuvaroznak, legtöbbször magánszemélyekkel kell megalkudni a fuvarozásról. Sofórünk kiválasztásánál, ha lehet igyekezzünk középkorú, lehetőleg perzsa nemzetiségú illetőt választani, általában korrektebbek, mint a fiatalos lendületű, valamint kétes egzisztenciájú személyek.

Az alkudozás során gyakorlatilag kiszolgáltatott helyzetben vagyunk, semmiféle biztosíték, garancia,vagy akár hivatalos tarifarendszer nem véd minket, tehát vagy elfogadjuk a kialkudható fuvardíjat, vagy később elölről kezdjük az egészet. Azonban gyorsan lehet egy kis rutint szerezni, akkor már "nyeregben" vagyunk. Ha már érezzük a taxizás ár-érték arányát, már nehezen csapnak be minket. Két dologra azonban mindig ügyeljünk. Alkunál, mindig előre fixáljuk az oda-visszautat, illetve az utasok számát. Gyakori probléma, hogy az utazás végén dupla, v. többszörös árat kér a sofőr, az utasok létszámára fejenként számítva a kialkudott összeget.

A másik, kényesebb lehúzási mód, ha arra hivatkozik hősünk, hogy túl sok időt töltöttünk el az ő drága életéből, ezért némi felárat számol. Ezt én általában elfogadom, mert szerencsétlen fickót kirángatjuk az Isten háta mögé, ráadásul még várakoztatjuk is....ráadásul, ez már egy hatásosabb, jobban felépített érv, ezen már gondolkodni is kellett egy keveset. Megérdemli azt a néhány rialt.

Lássuk hát az összegeket.

Gurbulak - Maku 30e IR

 Gurbulak - Maku  30e IR
 Maku - Kare Kalisha 90e IR (2 fő) 
 kavargás Teheránban 10e IR 

taxi Mashadban

10e IR
Yazd, Hallgatás Tornyai 40e IR/2 fő
Marvdasht - Pasargade 50e IR
Marvdasht - Naqs-e Rostam 30e IR
Naqs-e Rostam - takht-e Jamshid 30e IR

 

Az itt felsorolt árak csak tájékoztató jellegűek.

új infók

Add a Facebook-hozAdd az iWiW-hez

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

hát igen,

(én magam....., 2010.04.19 17:21)

utánanézek, bár remélem hamarosan friss infókat tölthetek fel ide.

szerintem

(tesód, 2010.04.19 08:36)

azt is érdemes lenne beírni, hogy mennyiért hoztak vissza Teheránból Isztanbulba 2006-ban... :)